Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 1 lipca 2012

"Nannerl"

Moja miła Nannerl,
Jak ja często widzę Cię
W każdej niespełnionej
Ziemskiej duszy, w każdym
Tym, którego porwał cień
I cicha trowga nuży.

Moja miła Nannerl,
Ile dziś oczu spotkało Cię?
Ile luster oniemiało?
Ile uszu zazdroścą zapałało?
Ile innych Nannerl z Tobą
Gdzieś dyskretnie zapłakało?

Moja miła Nannerl,
Czy i dziś odwiedzisz mnie?
Czy zaczepisz tajemniczym
Wzrokiem na ulicy?
Czy i dziś odwieziesz myślą
Mnie aż pod domu próg?

Moja miła Nannerl,
Nawet w domu słyszę Cię
W jakiejś niszowej radiostacji.
Nawet w domu widzę Cię
W filmie, w cieniu jakiejś
Przereklamowanej pseudogwiazdy.

Moja miła Nannerl,
Jak to stało się,
Że 183 lata już nie ma Cię?
Powiedzino mi, że pogrążyła
Cię ciemna mogiła.
Czy mnie ktoś okłamał?
Czy może naprawdę
Nie mam złudzenia,
Że nadal żyjesz, tylko,
Że w innych istnieniach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz